1. دنیای لوازم جانبی قهوه گسترده است و به نظر می رسد که به رشد روز افزون خود ادامه می دهد. از سایفون های پیچیده تا فرنچ پرس های سبک،دستگاه های متنوعی برای انواع دم آوری وجود دارد. اما در دنیای امروز، ایروپرس یکی از معدود دستگاه هایی است که برای طیف گسترده ای از طرفداران قهوه جذاب است. ایروپرس سریع، مانند دستگاه نسپرسو، و آسان برای استفاده، مانند فرنچ پرس است. این دستگاه قهوه ای را ارائه میدهد که طعم آن تقریباً به خوبی یک دستگاه اسپرسو (اسپرسو ماشین) است. همچنین، یک دستگاه بادوام و قابل حمل است.

هر انچه برای تهیه قهوه با دستگاه ایروپرس نیاز دارید:

  • 18 گرم قهوه (دانه بو داده شده تازه)
  • ترازو: برای اندازه گیری دقیق مقدار قهوه (میتوانید از یک پیمانه که مقدار ظرفیت آن را میدانید استفاده کنید)
  • آسیاب قهوه: بهتر است از یک آسیاب کوچک برای داشتن یک قهوه با عطری غنی استفاده کنید.
  • فیلتر کاغذی یا فلزی
  • کتری
  • تایمر

شروع به دم آوری کنید

  1. 200 گرم آب را وزن کرده و اجازه دهید بجوشد. چند ثانیه صبر کنید تا کمی خنک شود. بهترین دما برای این دستگاه 96 درجه سیلسیوس است.
  2. 18 گرم قهوه را پیمانه کنید
  3. قهوه را تا درجه متوسط ​​آسیاب کنید (تقریباً به اندازه بلور نمک خوراکی ) قهوه را به ایروپرس اضافه کنید. سطح قهوه را هموار کنید.
  4. تایمر را روشن کنید و 100 گرم از آب داغ را اضافه کنید. به اندازه ای آب را اضافه کنید که تمام سطح قهوه مرطوب شود. سپس  AeroPress را تا نیمه پر از آب کنید. چند بار هم بزنید و از دم کشیدن یکنواخت قهوه اطمینان حاصل کنید. این کار به آزاد شدن گاز CO2 (شکفتن قهوه) کمک می کند. کمی صبر کنید تا گاز محبوس در دانه های قهوه آزاد شود. 100 گرم آب باقیمانده را اضافه کنید.
  5. صد ثانیه صبر کنید، چند بار دیگر هم بزنید، سپس فیلتر و درپوش را روی AeroPress قرار دهید.
  6. در دقیقه دوم، کپسول را روی فنجان برگردانید و به آرامی فشار دهید
  7. بعد از دو دقیقه فشار را متوقف کنید. کل زمان دم کردن باید حدود 2.5 دقیقه باشد.

Ξ تمامی این مراحل و زمان ها برای اطلاع شما و دقت بیشتر در دم آوری است. بدیهی است هر چقدر مقادیر و زمان های بالا با دقت بیشتری اعمال شود نتیجه دم آوری نیز بهتر است. محصول نهایی شما کاملاً اسپرسو نیست. شما میتوانید قبل از نوشیدن آن را با آب داغ رقیق کنید، تا یک آمریکانو بی نقص داشته باشید. همچنین می توانید دستور العمل های متعدد دیگری را به صورت آنلاین برای دم کردن با AeroPress بیابید، تا انواع زیادی از قهوه را با همین دستگاه کوچک در اختیار داشته باشید.

نحوه تمیز کردن دستگاه ایروپرس 

هنگامی که دم کردن قهوه خود را به پایان رساندید، می توانید درپوش فیلتر را از محفظه دم آوری ایروپرس جدا کنید و آن را داخل سطل زباله بیندازید. اگر تفاله ها فوراً بیرون نیامد، کمی آن را با آب مخلوط کنید. این مخلوط باید مستقیماً به زباله (یا سطل بازیافت) برود. فرآیندی بسیار آسان تر از جدا کردن قهوه مصرف شده از یک فرنچ پرس. سپس ایروپرس خود را بشویید و خشک کنید. محفظه شیشه ای AeroPress  معمولا قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است!

همه چیز درباره دستگاه ایروپرس

اگرچه ایروپرس اصلی کاملاً قابل حمل است، اما اگر با خود یک آسیاب قهوه کوچک همراه داشته باشید، میتوانید به راحتی و در هر جایی یک قهوه بی نظیر و کامل داشته باشید. ظاهر ایروپرس ممکن است در اولین باری که از آن استفاده می کنید، گیج کننده باشد. اما استفاده از این دستگاه آسان است و به سرعت عاشق این سرنگ نوشیدنی با ظاهر عجیب و غریبش خواهید شد. با ایروپرس می توانید در عرض دو تا سه دقیقه یک فنجان قهوه عالی داشته باشید.

تاریخچه اختراع دستگاه:

در اوایل دهه 1990، مخترع آلن آدلر تصمیم گرفت دستگاهی بسازد. هدف او این بود: دستگاه باید یک فنجان قهوه را طوری دم کند که آبکی نباشد و طعم و عطر قهوه را به خوبی استخراج کند. دستگاهی که بتواند قهوه را با فشار بالا دم کند، دقیقا مانند دستگاه اسپرسو(اسپرسو ماشین). پس از آزمایش و ساخت نمونه های متفاوت(بیش از 40 بار)، آدلر به طرحی رسید که در سال 1994 برای عموم منتشر شد. ایروپرس که از آن زمان تاکنون مورد استقبال تعداد بی‌شماری متخصصان و علاقه‌مندان به قهوه قرار گرفته، یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای دم کردن یک فنجان قهوه غنی است.

ایروپرس چگونه باعث استخراج طعم و عطر قهوه میشود؟

سیستم ایروپرس فعلی، که برای انواع ایروپرس ها یکسان است، از سه بخش اساسی تشکیل شده است: پیستون، محفظه و درپوش فیلتر. برای استفاده از آن، یک فیلتر کاغذی به درپوش اضافه می‌کنید و محفظه را روی فنجان یا لیوان خود قرار می‌دهید. قهوه آسیاب شده را به محفظه اضافه می‌کنید، مقداری آب داغ اضافه می‌کنید و پیستون را وارد می‌کنید و کمی آن را بالا می‌آورید تا یک مهر و موم خلاء ایجاد شود (وقتی همه این مراحل را انجام دادید، این دستگاه درست مانند یک سرنگ غول‌ پیکر به نظر میرسد). کمی صبر کنید و سپس پیستون را به سمت زمین فشار دهید تا صدای خش خش بشنوید.

اگر قهوه ای را که درست کرده اید دوست ندارید، کافی است یک قهوه دیگر درست کنید.” “زندگی برای نوشیدن قهوه بد بسیار کوتاه است.”

هنگامی که اصول دم کردن قهوه با AeroPress را یاد گرفتید، شروع به آزمایش با دستور العمل های متفاوت کنید. تغییر دما و مقدار آب، اندازه آسیاب و دوز قهوه، زمان بندی، و البته انواع دان قهوه و مقدار برشتگی آنها، همگی در درست کردن قهوه با ایروپرس موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *