قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان محسوب می شود. همراه کردن میان وعده های سالم با قهوه، این نوشیدنی محبوب، می تواند سوخت و ساز و سطح انرژی شما را در طول روز افزایش دهد. اعتدال در مصرف کافئین روزانه میتواند سلامتی شما را به وسیله آنتی اکسیدان های موجود در آن تضمین کند. در مقابل زیاده روی در مصرف کافئین نیز عواقب و عوارض جانبی زیادی خواهد داشت:

مقالات مرتبط

همراهی یک میان وعده مناسب با قهوه تان یک راه عالی برای لذت بردن از هر دو بدون نیاز به نگرانی در مورد آنها است. در این مقاله از قهوه درختی برخی از میان وعده های سالم برای نوشیدن با قهوه را گرد هم آورده ایم:

هشت گزینه در دسترس از میان، میان وعده های سالم با قهوه

  1. شکلات تلخ

به خصوص شکلات تلخ فرآوری شده با قهوه که یک منبع سالم از آنتی اکسیدان ها است. برای کسانی که به دنبال تنقلات کم کالری هستند شاید این بهترین انتخاب باشد. همچنین ثابت شده است که این میان وعده به طور مثبتی بر روی خلق و خوی شما در کوتاه مدت تاثیرگذار است.

2 . مغزیجات با روکش کاکائویی

این گزینه یکی دیگر از میان وعده های سالم است که شما می توانید با قهوه خود میل کنید. هر دو آنها منابع خوبی از فیبر، آهن، و ویتامین E و البته کم کالری هستند.

3 . ماست یونانی

کمی عجیب به نظر میرسد اما اعتماد کنید! این ماست یک گزینه محبوب برای کسانی است که رژیم های سالم خواری دارند. می تواند یک انتخاب عالی به عنوان یک میان وعده جفت با قهوه باشد. بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا، میزان پروتئین این ماست سه برابر ماست معمولی است. در نتیجه، می تواند به شما افزایش انرژی و احساس سیری طولانی مدت تر شما کمک کند. بدون اینکه نیاز به نگرانی در مورد قند یا محتوای پر کالری این ماست داشته باشید آن را نوش جان کنید.

4 . تست گندم با کره بادام زمینی

نان تست گندم کامل از غذاهای محبوب در وعده صبحانه است.  فیبر، کربوهیدرات های پیچیده، و پروتئین موجود در نان تست گندم کامل می تواند به شما کمک کند احساس سیری طولانی تری داشته باشید. جلوگیری از افت قند خون نیز از دیگر دلایل استفاده از این نان تست است.

نان تست گندم می تواند یک منبع منیزیم، فیبر، و پروتئین عالی فراهم کند. انتخاب یک شیرین کننده مانند عسل یا کره بادام زمینی نیز آن را دلنشین تر خواهد کرد.

5 . ترکیب جو دو سر با شیر (اوت میل)

جو دو سر نیز یک گزینه سالم دیگر برای صبحانه یا میان وعده همراه با قهوه است. این میان وعده می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد و به علت پیچیدگی قند موجود در آن مانند گندم انرژی شما را در طول روز ثابت نگه میدارد. نشاسته موجود در جو و گندم به کنترل سطح قند خون کمک می کند. کنترل طولانی مدت تر قند خون و جلوگیری از افت ناگهانی آن می تواند برای کسانی که از افسردگی خفیف رنج می برند نیز مفید باشد.

6 . توت خشک

توت یکی دیگر از گزینه های میان وعده سالم است که شما می توانید با قهوه صبحگاهی خود میل کنید. توت به دلیل مقدار کالری کم و فیبر بالا یکی از بهترین میان وعده ها است. این میوه برای ارتقاء سلامت قلب و کاهش وزن مفید باشد.

7 . میوه تازه

سیب، موز، و پرتقال همگی در دسترس هستند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در میوه های تازه به داشتن یک سیستم ایمنی قوی کمک میکند.

موز، با داشتن کالری کم و پتاسیم بالا یکی از بهترین میان وعده های روزانه است. خوردن موز به همراه قهوه به کاهش گرفتگی های عضلانی کمک می کند. علاوه بر این، موز منبع غنی از اسید فولیک، ویتامین C، ویتامین B6، فیبر، و مس است.

همه این مواد مغذی باعث افزایش ایمنی بدن شما و داشتن پوستی جوان و مویی سالم میشوند.

8 . پنیر!

شما می توانید قهوه بعد از ظهر خود را با تکه های کوچک پنیر همراه کنید. این نوع میان وعده ها کربوهیدرات ها و پروتئین های پیچیده ای را در اختیار شما قرارمی دهد.  پنیر به طور معمول شامل حدود ۹ گرم پروتئین در هر 30 گرم است و همچنین منبع خوبی از کلسیم، ویتامین A، ویتامین D، و B12 است. این نوع مواد کمک می کنند تا سطح انرژی خود را بالا نگه دارید.

علاوه بر این، پنیر می تواند عملکرد صحیح روده را نیز تقویت کند و خطر چندین بیماری مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی، و حتی برخی انواع سرطان را کاهش دهد.

اگر دوست دارید قهوه طعم دار بنوشید، در اینجا تعدادی از راه های سالم برای اضافه کردن طعم بدون نگرانی در مورد عوارض جانبی منفی وجود دارد:

  1. به جای خامه یا شیر لبنی از شیر بادام یا فندق استفاده کنید
  2. اضافه کردن دارچین در هنگام دم آوری قهوه
  3. اضافه کردن عصاره وانیل به قهوه تازه دم شده
  4. اضافه کردن کمی عسل یا شکر قهوه ای به عنوان شیرین کننده

همراهان عزیز قهوه درختی در این مقاله سعی کردیم تعداد کمی از میان وعده های سالم و کم کالری را به شما پیشنهاد دهیم. اجتناب از غذاهای پر کالری و حفظ یک رژیم غذایی سالم در طولانی مدت، زندگی را برای تان لذت بخش تر خواهد کرد. قطعا بخش مهمی از رضایت از زندگی به سلامت جسمی شما مربوط است.

سلامت باشید!

منبع : www.trycoffee.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *