تاریخچه قهوه ساز سایفون

قهوه سازهای سایفون باید جالب ترین چیز در دنیای قهوه باشد. این قهوه سازها از دهه 1830 وجود داشتند و در ابتدا برای آموزش اصول علمی استفاده می شدند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه تولید قهوه ساز سایفون داشته باشید

روش سایفون، که به عنوان سیستم دیگ خلاء نیز شناخته می شود، اولین بار در دهه 1830 در آلمان با ثبت اختراع توسط فردی اس. لوف از برلین ظاهر شد. این تجهیزات شامل یک بدنه شیشه ای دوتایی بود که با یک فیلتر تقسیم می شد.

اصل کار هنوز هم دیدنی است: گرمای ایجاد شده توسط شعله قرار داده شده در زیر سیفون باعث افزایش فشار در قسمت پایین بدنه می شود و آب داغ به قسمت بالایی دستگاه منتقل می شود و در آنجا با قهوه آسیاب شده تزریق می شود. برای یک دوره زمانی مشخص قابل افزایش است پس از خاموش شدن شعله، قهوه به دلیل کاهش فشار به قسمت پایین بدنه جریان می یابد و از فیلتری که قهوه آسیاب شده را در قسمت بالایی دستگاه نگه می دارد عبور می کند.

چیزهایی که شما نیاز دارید

  1. آسیاب قهوه
  2. ترازو دقیق برای اندازه گیری مقدار قهوه ( میتوانید از یک پیمانه مشخص استفاده کنید )
  3. عصاره گیر سایفون و هر چیزی که همراه آن است
  4. یک منبع گرما
  5. تایمر ( حدس زدن زمان در تهیه قهوه به هیچ عنون
  6. چیزی برای هم زدن قهوه
  7. یک فنجان کوچک برای اندازه گیری و نگه داشتن قهوه آسیاب شد

این  یک قهوه ساز جذاب و در عین حال پیچیده است، فقط تماشای عصاره گیری آن ارزش دارد. این روش دم کردن بهترین روش غوطه وری و فیلتر را برای رسیدن به یک نوشیدنی عالی و شفاف است.

Istruzioni brewing syphon

قهوه ای که با سایفون به دست می آید پیچیدگی خوبی دارد و بسیار غلیظ و روان است. یکی از مزایای سایفون این است که می توانید بافت را با توجه به نوع فیلتری که انتخاب می کنید تغییر دهید: به طور سنتی، سایفون ها دارای فیلتر پارچه ای هستند، اما می توانید از فیلتر کاغذی برای یک فنجان تمیزتر یا یک فیلتر فلزی استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید قسمت روغنی قهوه در فنجان شما باقی بماند، از فیلتر های پارچه ای استفاده کنید.

اگرچه سایفون ساده ترین وسیله برای دم کردن یک فنجان قهوه خوب برای علاقه مندان قهوه نیست، اما زرق و برق آماده سازی آن، آن را منحصر به فرد می کند و ارزش وقت گذاشتن برای تهیه یک فنجان غنی صبحگاهی را دارد.

برای تهیه یک فنجان قهوه عالی با سایفون خود ده مرحله زیر را دنبال کنید:

Istruzioni Syphon: step 1

قدم اول

فیلتر خود را با آب خیس کنید، سپس آن را در قسمت پایین محفظه بالایی سایفون بیندازید. فیلتر را با قلاب کردن زنجیر به پایین لوله شیشه ای محکم کنید. مطمئن شوید که فیلتر شما در مرکز قرار دارد، در صورت لزوم می توانید از یک میله برای قرار دادن آن استفاده کنید.



bollitore per brewing

قدم دوم

برای تسریع فرآیند دم کردن، آب را در کتری کمی گرم کنید. کتری خود را با آب پر کنید و آن را به دمای 94 درجه سانتیگراد برسانید (این دمای مطلوب برای دم کردن با سایفون است). اگر کتری با کنترل دما دارید فقط آن را روی 94 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.



Istruzioni Syphon: step 3

قدم سوم

محفظه پایین سیفون را با آب داغ  پر کنید.



Istruzioni Syphon: step 4

قدم چهارم

سایفون، محفظه بالا و پایین خود را به یکدیگر متصل کنید و آن را روی منبع گرما قرار دهید (می تواند مشعل الکلی یا برقی باشد یا حتی یک وارمر باشد) و آن را روشن کنید.



Istruzioni Syphon: step 5

قدم پنجم

وقتی آب به دلیل فشار تا محفظه بالایی بالا آمد، قهوه را اضافه کنید. نگران اندازه یا دوز بهینه آسیاب قهوه نباشید. کافی است آن را باز کنید و قهوه آسیاب شده را در محفظه بالایی خالی کنید. 



Istruzioni Syphon: step 6

قدم ششم

با کمک یک چاقو صبحانه، قهوه ها را هم بزنید و منتظر باشید تا ته نشین شود. مطمئن شوید که آنها را به طور کامل با آب داغ اشباع کنید. تایمر را روشن کنید و اجازه دهید 2 دقیقه دم بکشد. این زمانی فوق العاده برای انتشار یک عکس فوری برای رسانه های اجتماعی است! 😉



Istruzioni Syphon: step 7

قدم هفتم

وقتی تایمر 1:30 را نشان داد، یک بار دیگر مخلوط قهوه را هم بزنید. وقتی تایمر به 2:00 رسید منبع گرما را خاموش کنید. با کاهش دما، خلاء ایجاد می شود که قهوه را از طریق فیلتر به سمت پایین می کشد.



Istruzioni Syphon: step

قدم هشتم

هنگامی که قهوه کاملاً پایین آمد، قیف (که قسمت بالایی آن است) را با احتیاط از دستگاه جدا کنید. مراقب باشید: محفظه بسیار گرم خواهد بود!



Istruzioni Syphon: step 9

قدم نهم

قهوه شما آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *