قهوه سرد یک گزینه عالی برای دوستداران قهوه است زیرا PH اسیدی کمتری نسبت به قهوه معمولی دارد و بنابراین شما قادر خواهید بود طیف وسیعی از طعم ها را تجربه کنید و احساس سبکی در معده داشته باشید. قهوه سرد اساساً از دو طریق بدست می آید: غوطه وری کامل (که روش غوطه وری نیز نامیده می شود) و دم آوری چکه ای. دومی به شما امکان می دهد در مقایسه با روش اول، به قهوه ای سبک تر و متعادل تر برسید. اساساً، غوطه ور شدن شامل خیساندن قهوه آسیاب شده به مدت 24 ساعت در آب است. معمولاً به دلیل رسوباتی که این فرآیند تولید می کند، قهوه در دهان مانند یک ترکیب شن دار احساس میشود. روش چکه سرد بسیار سریعتر است. جریان مداوم قطرات آب که توسط قهوه آسیاب شده جذب می شود علت سرعت بالای این روش دم آوری است.

قهوه ای که با روش سرد چکه ای بدست می آید شیرین و غنی است. این سیستم شما را قادر می سازد تا وضوح بی نظیری از طعم ها و عطرهای قهوه را تجربه کنید و همچنین از خطر استخراج بیش از حد و در نتیجه تلخی آن جلوگیری کنید. علاوه بر این، با اجتناب از استخراج روغن های قهوه، ماندگاری نوشیدنی را افزایش می دهد که می توان آن را تا یک هفته در یخچال نگهداری کرد. منتظر چه هستید؟ عجله کنید و این عصاره گیری بینظیر را تجربه کنید. قهوه سردتان را تهیه کنید و با عزیزانتان به اشتراک بگذارید.


  • آسیاب قهوه
  • آسیاب قهوه
  • ترازو دقیق برای اندازه گیری مقدار قهوه ( میتوانید از یک پیمانه مشخص استفاده کنید )
  • عصاره گیر

فیلتر پایینی را در دستگاه قرار دهید و قهوه را اضافه کنید. کافی است آن را باز کنید و قهوه آسیاب شده را در واحد قهوه خالی کنید. بستر قهوه را صاف کنید و فیلتر بالایی را وارد کنید.

مخزن آب را با آب سرد تا انتهای نقطه مشخص شده پر کنید. (حدود 450 میلی لیتر)، از صاف و پاک بودن ای آن اطمینان حاصل کنید. در صورت تمایل می توانید یخ اضافه کنید.

با قرار دادن فیلتر نگهدارنده قهوه در بالای کاراف و دومی روی پایه چوبی قاب، تجهیزات را ست کنید. مطمئن شوید که مخزن آب در بالای قاب قرار دارد.

میزان چکه را روی 1 قطره هر 2-3 ثانیه تنظیم کنید. چکیدن آهسته می تواند استخراج کامل قهوه را تضمین کند.

صبر کنید و بگذارید قهوه دم بکشد. ممکن است از 4 تا 6 ساعت طول بکشد. در صورت کاهش بیش از حد سرعت چکیدن می‌توانید میزان آن را تنظیم کنید زیرا با گذشت زمان فشار آب کاهش می‌یابد.

وقتی آب مخزن تمام شد و دیگر چکه ای نداشت، قهوه شما آماده نوش جان کردن است.

قهوه سرد را میتوانید به روش های متنوعی سرو کنید. برای مثال شما می توانید این فنجان را گرم نیز میل کنید، با اضافه کردن آب داغگرم و حفظ فواید قهوه با همان مقدار کافئین. علاوه بر این، امکان تست آن با شیر یا حتی با دستور العمل های خلاقانه فراهم است.

با Syphon می توانید یک قهوه شگفت انگیز شگفت انگیز با بافت خاص خود تهیه کنید.

زمانی را برای لذت بردن یک فنجان خوشمزه Cold Brew اختصاص دهید…

باور های اشتباه مرتبط با کلد برو

×: کلد برو باید سرد نوشیده شود.

◊: می توان آن را گرم سرو کرد، به خصوص در روزهای سرد زمستانی.

×: برای تهیه قهوه سرد به یخ نیاز دارید.

◊:می توانید قهوه سرد را با آب دمای اتاق یا آب سرد درست کنید.

×:قهوه سرد کافئین بیشتری نسبت به اسپرسو دارد.

◊:اشتباه است، با دم کردن سرد می توانید سطح کافئین را با متغیرهای زیادی مانند نوع دانه، نسبت آب به قهوه، زمان دم کردن و نوع برشته کردن کنترل کنید.

×: دم کرده سرد قهوه بهتر از دم کرده گرم آن است

◊: بهترین قهوه همان قهوه ای است که شما بیشتر دوست دارید، مهم نیست دیگران چه می گویند. فقط به غریزه خود اعتماد کنید و هر چیزی که دوست دارید بنوشید، خواه قهوه سرد یا گرم.


همچنین بخوانید: 6 نکته برای تهیه بهترین قهوه سرد (روش غوطه وری)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *